Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Поради спеціалістів
Правило 1. Заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в
люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на
гальма.
Правило 2. Не поспішайте. Старий, вічний
педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина
вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і
ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.
Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою
дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це
допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.
Правило 4. Не бийте лежачого. Двійка, а для когось і
сімка – достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж
помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків,
намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і
говоріть тільки про нього.
Правило 6.
Вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих
шкільних труднощів, котрі найважливіші для неї самої.
Правило 7. Головне : хваліть – виконавця,
критикуйте – виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально,
вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити
оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. Найважче : оцінка повинна порівнювати
сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними
нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи
стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10. виділіть у морі помилок острівок успіху, на
якому зможе триматися укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх
навчальних зусиль.
Правило 11. ставте перед дитиною найбільш
конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти.
Правило 12 : не рвіть останню нитку. Досить
часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина
виправила свою успішність у навчанні. Якщо ж в дитини є хобі, галузь живого
інтересу, то її треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це та ниточка,
за яку можна витягнути дитину до активного життя у навчанні.
Для того, щоб усі правила виявились
ефективними, необхідно їх об’єднувати: дитина повинна бути не об’єктом, а
співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої
досягнення.
Немає коментарів:
Дописати коментар